• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Finns det någon möjlighet att vi kan låna?

niclin

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
20 September 2011
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
9
Poäng
52
Jag fick bolån hos Handelsbanken på 1 600 000kr, köpte hus för 2 000 000 kr. Hade 1 700 000kr i blancolån då. Jag kände dock bankmannen så vet inte om jag hade fått bolån om jag sökt via deras hemsida
Vad hade du för inkomst? Kan en bankman verkligen godkänna det bara för att dom känner en person ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad hade du för inkomst? Kan en bankman verkligen godkänna det bara för att dom känner en person ?
Säljarna på banken kan godkänna egentligen vad som helst, ibland i egen befogenhet, ibland efter överläggning med kreditchef eller liknande.
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Hej,

Jag har gjort bolånekalkyl på SEB samt Nordea och konstigt nog blir det preliminärt godkänt vid ansökan på 2 miljoner för bolån.

Våra förutsättningar är:
Inkomst 1 brutto: 44 500 kr
Inkomst 2 brutto: 35 700 kr

Totala blancolån: 1 300 000 kr
Ingen av oss har onödigt många FF.

Finns det verkligen chans till bolån med så mycket blanco. Bankernas bolånekalkyler visar grönt men blir osäker om om det finns en gnutta chans med så mycket blanco..

Har en träff med Nordea efter semestern men ivrig att veta om det finns någon chans.

Har någon av er liknande erfarenheter?

Stort tack på förhand!
Om det inte finns några barn i bilden och ni inte har någon bil så kan nog KALP gå ihop med nöd och näppe om de räknar med snälla räntor och månadsbelopp på blancolånen samt att bostadsrättsavgiften inte är alltför blodig.

Privatekonomiskt skulle jag ta en funderare på huruvida den "dyra" hyresrätten verkligen är dyrare än vad era befintliga skulder är. Jag vet att svaret är att den inte är det, och att det enda rätta, återigen privatekonomiskt, är att använda kontantinsatsen till att sänka skuldbördan.


Mvh
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp